Tuesday, June 12, 2012

特别的日子?

今天是某人回来的日子,身边的朋友都纷纷向我祝贺。。说真的,他们感觉上比我这个当事人还要更加兴奋。。

虽然我没有情绪上非常大的波动,但是毕竟隔着这么久的时间才见面,下班后就迅速的赶回家里去。。

吃了个简单的晚餐 ,就开始里里外外的整理起房间家里。。

扫了地。。拖了地。。丢了垃圾。。换了新床单。。还顺道点了点香薰。。

忙完了所有的东西,才发现,其实自己嘴巴说不在乎,但是心里其实是期待这一天的倒来。。

心里开始在想,

待会儿该做些什么呢?

像往常一样到超市逛逛?

去我们最爱的火锅店吃夜宵?

还是躲在家里叙说这段日子的经历?


时间一点一滴的过去。。

所以我说嘛,

人还是不要有任何的期许,没有期许就不会有任何的失望。。

电话最后还是响起了,很遗憾的,今天因为某些原因所以不能来了。。

我深刻的明白和了解,也知道这一个原因是多么的理所当然。。

我不是一个蛮不讲理的人,也不是一个会喜欢耍性子的人。。

这么多年来,我都在我能力范围内让自己成为个明白事理的人。。

我可以迁就,我可以自己做好心里建设,我可以非常理性的做任何决定。。

但是其实,心里的情绪却是怎么样也改变不了。。

行动上言语上,我给予了最大的支持。。

可是,其实我却必须独自面对自己心里情绪最大的剖白。。 

不想抱怨,但是却需要一个管道让自己抒发抒发。。 。

我总不能狠狠地把家里弄乱,然后摔东西发泄吧?

今天,并不是一个很特别的日子。。

和往常一样,我自己读着书,对着电脑,听着音乐。。

只是桌上多了一堆香薰燃尽后的灰烬..



2 comments:

  1. Was in the same situation like this before. When he said that he wanted to meet his friend and cancelled our lunch date (which was planned a week before and I intended to meet his granny as she misses me), I said " I dont mind at all". I understand that he is going to work soon and he needs to gather with his friends.

    But, I am not as noble as you. Though I was cool first, the next day, I couldnt help but lost control of my emotions. Words spilled out (to him) like torrents.

    I said I did what moral teaches me to do. But behind my cool front, dont you feel I would be dont mind at all, for whole week of anticipation?

    But really. I cant blame him. Because that time we already separated. The lunch date was supposedly to meet his granny.

    It was quite sad and again my patience was challenged. I failed to be patient and acting impulsive again. And I know this hurt both of us.

    From that incident, I promise myself to never lose myself again, be more patient with things and do not ever act impulsively again.

    Thanks for sharing your experience. And your noble act has influenced me to further looking into my own.


    Cheers~

    ReplyDelete
  2. 事与愿违……
    与其怨天尤人,倒不如找找乐子……
    时间很快就过了……

    ReplyDelete